آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ مردم خیابان سپاه ۶۹ مشهد پس از لایروبی چه درخواست‌هایی از مسئولان دارند؟ محور کاشمر-نیشابور بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد در خصوص تخلیه چند منزل در خیابان هاشمیه ٩٣ مشهد دستور تخلیه منازل به ساکنان هاشمیه ۹۳ در مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم توضیحات فرماندار مشهد در رابطه با میزان ونحوه پرداخت خسارت سیل به آسيب ديدگان + فیلم سرویس‌دهی مترو مشهد تا ساعت ٢۴ | شهروندان از رفتن به تفرجگاه‌ها خودداری کنند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماموریت استاندار خراسان رضوی به دستگاه‌ها برای خسارات سیل هشدار مدیریت بحران خراسان رضوی: مردم مشهد از رفتن به ییلاقات طرقبه شاندیز اکیدا خودداری کنند هشدار هواشناسی مشهد و خراسان رضوی؛ بارش‌های شدید در آینده هم تکرار می‌شود (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال محدودیت‌های احتمالی تردد برای بارش باران طی روز‌های آتی در مشهد بنیاد مسکن: گروه‌های ارزیاب برای برآورد خسارت در محلات حادثه‌ دیده ناشی از سیل به محل اعزام می‌شوند ترافیک و کندی حرکت در پل انقلاب مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) روند خدمت‌رسانی شهرداری مشهد به شهروندان سیل زده ادامه دارد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای یخچال و تلویزیون به خانواده‌های نیازمند آسیب‌دیده از سیل مشهد فرماندار مشهد: بارش سیلابی مشهد در ۵۰ سال گذشته کم سابقه بود ۳۰۰ پاکبان در ۳ شیفت مسیر‌های منتهی به حرم مطهر را پاکسازی می‌کنند + عکس آماده‌باش ۵۰۰ آتش‌نشان در مشهد تا روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس‌دهی منظم و فعال پایانه‌های مسافربری مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت عزل مدیر بحران شهرداری مشهد چه بود؟ (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم فرماندار سرخس: ۶۰ میلیون مترمکعب سیلاب مشهد از مرز‌های شمالی خارج شد
سرخط خبرها

 فصل دوم پویش مشهد مهربان با هدف کمک به کودکان بازمانده از تحصیل آغاز شد

  • کد خبر: ۱۱۵۲۰۵
  • ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
 فصل دوم پویش مشهد مهربان با هدف کمک به کودکان بازمانده از تحصیل آغاز شد
پس از آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد،  فصل دوم پویش مشهد مهربان با هدف کمک به کودکان بازمانده از تحصیل آغاز شد

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد امسال در ماه مبارک رمضان پویش «مشهد‌مهربان» را با هدف آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد آغاز کرد و شورای اجتماعی ۱۷۰ محله شهر مأمور دعوت از نیکوکاران محلی و شهری و برگزاری جلسات مختلف برای جمع آوری کمک‌های مردمی و... شدند؛ آمار‌های سازمان فرهنگی می‌گوید که در ۴۵ روزی که این طرح اجرا شد، با کمک‌های بیش از ۴۰۰ میلیون تومان جمع آوری شد و ۵۲ زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند در همین راستا روز گذشته و در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد از فعالان این پویش در محلات مختلف قدردانی و فصل دوم پویش «مشهد‌مهربان» با هدف کمک به کودکان بازمانده از تحصیل به صورت رسمی آغاز شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به لزوم کار اجتماعی در شهر برای حل و فصل این مسائل گفت: اگر امروز امام رضا (ع) زنده و در میان ما بودند، بی گمان پس از درس و بحث کار اجتماعی می‌کردند و وقتی از عمر خودشان را صرف مسائل اجتماعی مثل محرومیت زدایی می‌کردند و شک نکنید که دعای ایشان بدرقه راه شماست.

خود امام رضا (ع) معین الضعفا و کمک حال ضعیفان است و این صفت ایشان در همسایگانشان تجلی می‌یابد و کشش اولیه برای انجام این کار از طرف امام هشتم (ع) بوده که در شما تجلی پیدا کرده است.

مسائل اجتماعی در مشهد زیاد است

حجت الاسلام حسن منصوریان با تأکید بر اینکه مسائل اجتماعی در شهر مشهد فراوان است افزود: روزانه مسائل زیادی در حوزه کودکان در مشهد رخ می‌دهد، اعتیاد در شهر کمرشکن است و معتادان متجاهر به ویژه در سنین پایین و بانوان زیاد دیده می‌شوند و فضا‌های سبزی که برای آرامش مردم می‌سازیم، به پاتوق معتادان تبدیل می‌شوند.

خانواده آن چنان که باید مستحکم نیست و میانگین سن متأهلی به ۸ سال و ۲ ماه رسیده و این درحالی است که مشهد شهری مذهبی است و حرم مطهر امام رضا (ع) را داریم که منبع آرامش و تخلیه برخی از بار‌های روانی است و اصلا نباید خشونت و آمار طلاق در شهر زیاد باشد.

همه باید برای حل مسائل مشهد متحد شویم

وی ادامه داد: رویکرد سازمان فرهنگی و شورای اجتماعی محلات در گام بعدی باید حل مسئله باشد و همه با هم متحد شویم تا یکی از مسائل مهم اجتماعی شهر را حل و فصل کنیم. مثلا شهر مشهد طبق برآورد‌ها هزارو ۵۰۰ گرسنه دارد و ۲ هزارو ۵۰۰ خیریه؛ اگر هر خیریه یک نفر را پوشش دهد، این مسئله در شهر تمام می‌شود و با مشارکت محلات می‌توانیم این ظرفیت را پای کار بیاوریم.

در شهر بیش از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل داریم، سرانه هرنفر حدود ۳ میلیون تومان است که می‌توانیم بخشی از آن را با کمک مردم پرداخت کنیم و بعد با افتخار بگوییم که شهری بدون کودکِ بازمانده از تحصیل داریم.

منصوریان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شورای ششم را مسائل اجتماعی دانست و تأکید کرد: اولویت نگاه این دوره از شورا به مسائل اجتماعی است. ما باید به یک اولویت برسیم و یکی از مسائل مهم اجتماعی شهر را حل کنیم.

به عنوان نمونه اگر مسئله اعتیاد در شهر مشهد حل شود، دیگر شاهد پدیده طلاق و زنان و کودکان بدسرپرست نخواهیم بود.

قرارگاه اجتماعی هرچه زودتر تشکیل شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد هم با بیان اینکه تشکیل قرارگاه اجتماعی اولویت اول کمیسیون فرهنگی شوراست گفت: راه حل برون رفت از مشکلات و مسائل فعلی قرارگاه اجتماعی است که باید تشکیل شود و خواهش من از سازمان فرهنگی این است که هرچه سریع‌تر برای تشکیل این قرارگاه اقدام کند.

مهدی ناصحی ادامه داد: رویکرد قرارگاه اجتماعی شهرداری به کارگیری مشارکت‌های مردمی و سامان دادن به آن هاست تا هرچه سریع‌تر این مسائل اجتماعی مشهد حل و فصل شود.

هدف ترویج اخلاق اجتماعی در شهر بود

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری مشهد نیز در ادامه با اشاره به لزوم ترویج اخلاق اجتماعی در شهر و استمرار آن در آینده گفت: پویش مشهد مهربان با هدف ترویج اخلاق اجتماعی در مشهد از طریق آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در ماه رمضان آغاز شد و تا دهه کرامت ادامه داشت و سازمان فرهنگی و شورا‌های اجتماعی محلات از همه ظرفیت‌های شهری و محلی برای این کار کمک گرفتند؛ از برگزاری جلسات توجیهی با خیران محله توسط شورای محله گرفته تا استفاده از ظرفیت تبلیغات محیطی شهری.

۱۰ هزار نفر از مردم در این طرح مشارکت داشتند

مهدی ابراهیمی افزود: رویکرد شورای اجتماعی محلات در این پویش تعدد مشارکت بود که آمار‌ها نشان می‌دهد بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم مشهد در این طرح مشارکت داشتند و حدود ۴۰۰ میلیون تومان توسط آن‌ها به پویش کمک شد که با این کمک‌ها ۵۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند.

نکته جالب اینجاست که کمک‌های مردمی در مناطق محروم و حاشیه شهر از نظر تعداد تراکنش بیشتر از دیگر نقاط شهر بود.

فصل دوم مشهد مهربان برای کودکان بازمانده از تحصیل

وی از اجرای گام دوم پویش مشهد مهربان خبر داد و تصریح کرد: در فصل دوم پویش مشهد مهربان قرار است همین مشارکت‌های اجتماعی را برای کودکان بازمانده از تحصیل داشته باشیم و از ظرفیت شورا‌های اجتماعی محلات و خیران این بار در این زمینه استفاده کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->